سرخط خبرها

گزارشی از یک کلاهبرداری با شگرد اجاره‌ منزل با قیمت مناسب | مستأجرانی که از هول حلیم توی دیگ افتادند!

  • کد خبر: ۱۷۵۴۹۲
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
گزارشی از یک کلاهبرداری با شگرد اجاره‌ منزل با قیمت مناسب | مستأجرانی که از هول حلیم توی دیگ افتادند!
این روز‌ها گشتن دنبال خانه‌ای که اجاره‌اش به جیب مستأجر بخورد یا در توانش بگنجد، حکایت پیداکردن گنج از دل دریاست.

به گزارش شهرآرانیوز، وقتی اجاره‌خانه‌ها برای یک آپارتمان نُقلی در کم‌برخوردارترین مناطق مشهد هم به‌طور میانگین به رقمی بالاتر از ۵ میلیون تومان در ماه رسیده است، چطور خیلی از خانواده‌ها که سفره‌شان با نان کارگری پُر می‌شود و درآمدی بیش از ۱۰ میلیون تومان در ماه ندارند، از عهده اجاره‌خانه و سایر مخارج زندگی بربیایند؟ در این شرایط گشتن دنبال خانه‌ای که اجاره مناسب داشته باشد یا به قول مستأجران شکار گیرشان بیاید، آرزوست.

در این میان آن‌قدر پیداکردن خانه اجاره‌ای ارزان‌قیمت برایشان مهم است که ممکن است در یک‌لحظه برای اجاره‌کردن خانه‌ای تصمیم بگیرند. درست مثل افراد درگیر در یک پرونده تازه کشف‌شده در مشهد که وقتی پای آگهی‌های سایت واسطه‌گر نشسته بودند و تصویر خانه با اجاره مناسب را دیدند، سریع به صاحب‌خانه زنگ زدند و حاضر به پرداخت بیعانه شدند. دادن بیعانه قبل از دیدن خانه همان و کلاه رفتن سر این مستأجران، همان. به قول ضرب‌المثل فارسی، از هول حلیم توی دیگ افتادن.

خانه‌ها، شکار نبودند، دام بودند

رد کلاهبرداری با این ترفند که در سایت‌های واسطه‌گر، آگهی‌اش درج شده بود، به جز مشهد به چند شهر دیگر هم رسیده است تا جایی که در پرونده تازه کشف شده از سوی پلیس مشهد، مشخص شد که متهم این پرونده با این شگرد در شهر‌های قم، گچساران و سیرجان نیز سر برخی مستأجران را که دنبال اجاره‌خانه‌های مناسب بوده‌اند، کلاه گذاشته است. این متهم با ترفند‌هایی که در آگهی‌های اجاره منزل ثبت می‌کرد، مستأجران تصور می‌کردند که خانه‌ای شکار گیرشان آمده است و با پرداخت بیعانه بین مبالغی از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان، در دام این کلاهبردار می‌افتادند.

در همین زمینه فرمانده انتظامی مشهد گفت: به دنبال گزارش چند فقره کلاهبرداری مشابه از شهروندان از طریق سایت‌های واسطه‌گر خریدوفروش کالا، موضوع به‌طور ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

به گفته سرهنگ احمد نگهبان، در بررسی اظهارات مال‌باخته‌ها مشخص شد که این افراد همگی در سایت‌های واسطه‌گر، آگهی‌های اجاره منازل را دنبال می‌کردند و در پی مشاهده یک آگهی اجازه منزل و تماس با فرد آگهی‌دهنده از آن‌ها مبالغی به‌عنوان بیعانه گرفته شده‌است؛ اما در زمان مراجعه حضوری به آدرس خانه‌ای که در آگهی سایت ثبت شده بود، متوجه می‌شوند که از آن‌ها کلاهبرداری شده است. وی با اشاره به رد زنی و دستگیری متهم این پرونده، توضیح داد: متهم در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، ولی پس از روبه‌روشدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به ۲۱ فقره کلاهبرداری از طریق انتشار آگهی غیرواقعی از شهروندان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مشهد به شهروندان توصیه کرد، هنگام خرید کالا و خدمات در سایت‌های واسطه‌گر از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده حضوری و دریافت کالا و خدمات خودداری کنند؛ زیرا در بسیاری از موارد به‌محض واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->